Bismillahirahmanirrahim

Selamat Datang...

[ My Quotation ]

‎; Do not think of the few things you did not get after praying.
Think of the countless beautiful things Allah gave without asking .

Saturday 10 September 2011

Sedim Waterfall

     Hai semua assalamualaikum dan salam satu negara. You all semua pernah tak berkelah kat Sg Sedim yang terletak kat daerah Kulim Kedah tu?? Mungkin ada yang pernah dan ada yang tak pernah. So, kat sini aku nak cakap la sikit tentang tempat tuh.

tempat yang paling best kat Sg Sedim
Berkelah adalah satu aktiviti keluarga yang tak asing lagi dalam hidup kita. Tapi tak semestinya dengan family  je kita boleh berkelah bersama, dengan kawan-kawan pun boleh kan. Yang berkelah dengan ehem2 (awek,mak we) tu aku tak nak la cakap apa-apa. Ikot you all la kan you all dah besar. Kat tempat yang hutan macam nih orang cakap tak manis la kalau bawak awek, betul tak?? hmmmm whatever!!!!

     Sg Sedim atau Sedim River Recreaction nih terletak 30km dari Kulim and 5 hour drive takes you from Kuala Lumpur, then proceed 30 km to Karangan/Sedim (Please look up for Hutan Lipur Sungai Sedim signboard). So, you all akan sampai kat tempat yang indah tuh.
Sorry bang takder toilet la untuk hang nak salin

cehhh!! sampai kat situ jek semua taknak mandi masing2 malu
     Aku ke tempat tu ngan kereta sewa. best oooo kawtim ngan membe-membe, ye lar nak berkelah punya pasal sanggup keluarkan duit untuk sewa kereta. Best gilakkk!!! Tapi kan aku pun tak tau napa la membe-membe aku nih sampai je kat destinasi tuu, semua buat bodoh jer. Dah sungai tu ada depan mata tunggu apa lagi terjun la gaya bebas betul tak?? hahaha aku tau napa mereka buat bodoh. They just want to say "i'm hungry laaa" hahahah. So, kami melantak (makan) dulu sebelum mandi.
Peace nok war hahahaha
orang last yang sentuh air yang tuala orange tu
      haa yang pakai tuala orange tu fobia air, so dia la yang paling last buat terjunan gaya Thai. hahahaha macam-macam karenah kalau you all semua nak tau, sampai tertelan air sungai tu, ye la dah gelak dalam air mau tak ditelannya.
semua buat gaya macho hahahaa
Superman yihaaaaa

ni dah ciap2 nak pulang rumah dah puas mandi

Kesiannya driver keletihan
     Amacam?? best tak?? aku bawak you all jalan-jalan kat Hutan Lipur Sg Sedim td. Gunakan teknik imaginasi anda ok. Sebelum kami pulang aku ajak membe-membe aku nih singah rumah mak saudara aku. sampai- sampai je kat situ membe aku yang dua orang nih terus lelap kan mata. Nampak sangat kesungguhan mereka mandi kat tempat tuh. haha apa-apa pun jumpa lagi di masa akan datang. Assalamualaikum,,,,

No comments:

Post a Comment

terima kasih,,,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...