Bismillahirahmanirrahim

Selamat Datang...

[ My Quotation ]

‎; Do not think of the few things you did not get after praying.
Think of the countless beautiful things Allah gave without asking .

Thursday 17 November 2011

Minatku Bola Sepak

Salam sukan Malaysia,,,,


haaa sebut je bab sukan memang aku tak nampak dah sukan lain,,,favourite sport aku tak lain and tak bukan bola sepak,,,,,aku minat sangat dengan bola sepak,,,,biasa la sukan nih kan jenis sukan yang paling famaous kat dunia nih,,,aku mula sentuh bola yang betul-betul bola masa aku tahun 4 (SKPP). Masa aku Tahun 3 aku teringin nak main wakil sekolah,,tapi waktu tue aku kecik lagi,,,bukan apa aku minat sebab masa aku tahun 3 tuh, sekolah aku jadi tuan rumah Kejohanan Bola Sepak MSSD, perghhhh memang best gilerr tengok orang ramai penuh kat padang,,macam meriah sangat. pastu tengok player-player yg main plak semangat sampai tahun tu pasukan sekolah aku muncul juara,, and salah seorang player tuh aku punya cousin yang umur lebih setahun dari aku.

Masa aku Tahun 4 plak aku dah turun trainning,,,aku berani turun bukan sebab apa cuma cousin aku yang ajak aku turun,,,so apa lagi,,,happy arrr,,,,tiap-tiap petang aku turun trainning,,,,ye laa nak belajar kan,,,kena la rajin,,,tiba hari selection player untuk wakil sekolah, aku semangat main last-last tak dapat wakil sekolah. :( huhuhu sedih tapi takpe,, aku tak kesah sangat because aku still ada 2 tahun lagi kat sekolah tuh,,,azam untuk wakil sekolah tahun depan,,,

Masuk tahun 5,,dalam hati dah niat ( nak wakil sekolah dalam sukan bola sepak) tahun nih,,,,tak kira apa pun berlaku aku mesti pulun,,,,"pulun kedah pulun'. tiba hari selection,,aku main bersemangat gilerr,,,last-last coach umum nama aku terpilih wakil sekolah,,perggghhhhhh best gilerrr,,,,masa tu position aku left winger(LW),,,lepas dari hari tue aku tak pernah miss trainning,,,,tiba hari perlawanan sebenar, coach suruh aku masuk,,,,perrrghhhhh berderau darah,,takut punya pasal,,,rasa macam nak terkucil,,,haahahahahhaha,,,tapi tahun tu pasukan sekolah aku kalah peringkat akhir bertemu SK Bendang Raja,,,,,,

Naik tahun 6,,,,,aku tak turun selection pun dapat,,,hahahahha,,,,mungkin coach ambik aku sebab pengalaman,,,in the year, sekolah aku jadi tuan rumah lagi,,,,aku ngan membe aku main gilerr punya semangat,,,maklum laa main kat tempat sendiri,,,,,tahun tu pasukan aku kalah peringkat akhir jugak,,,kalah ngan SK Padang Durian kalau tak silap aku,,,,

Tapi ada satu part yang aku rasa malu sangat,,,,masa tu kalau tak silap,,,penentuan separuh akhir melalui sepakan penalti,,,,,coach senaraikan aku sebagai salah satu pemain yang akan ambil sepakan,,,,tiba giliran aku ambik sepakan,,,,aku berjalan ke tempat mengambil sepakan penalti dengan memerhatikan gelagat penjaga gol yang aku rasa dia macam nak psiko aku,,,lepas tuh aku adjust bola then terus kick ke arah gawang gol then aku jerit GOLLL!!!!!! tiba2 pengadil double blow( blow sebab aku tendang bola tak ikut bunyi wisel) wisel tu,,,,so tendangan aku tuh tak dikira oleh pengadil,,,,,aduhhhhh maluuuuu gilerrr!!! merah muka aku dibuatnya,,,,,pastu aku amik sepakan tu lagi sekali,,nasib baik masuk jugak,,,kalau tak,,nahass aku,,,,kih3,,,


SMT PENDANG Under 16 Peringkat  Zon Utara


No comments:

Post a Comment

terima kasih,,,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...